17 apr 2014

Het Trucje Voor De Perfecte Winged Eyeliner!

Een perfecte winged eyeliner zetten, vond ik altijd maar moeilijk. Het ene oog was dan okay, maar de ander dan hetzelfde krijgen? Uhh... Dat was niet aan mij besteed! Totdat ik een handige tip van Wayne Goss eens probeerde! Die perfecte wing was zo gemaakt, en ze waren ook nog eens gelijk! Al benieuwd welk trucje ik gebruikte? 




Je begint natuurlijk met een schoon ooglid zonder mascara resten. Eyeliner zetten gaat namelijk een stuk makkelijker met schone wimpers! Je zou natuurlijk wel al eerst oogschaduw kunnen aanbrengen.


Dan het trucje: je neemt een stukje plakband en die plak je eerst een paar keer aan je hand en trek je daarna weer los. Zo plakt het niet zo sterk meer en kan je je gevoeligere huid rond je oog niet beschadigen. 


Dan plak je dat stukje plakband langs je onderste wimperrand, op de plek waar je je winged eyeliner wil laten eindigen. 


Pak dan een eyeliner. Ik heb deze keer de Essence Eyeliner Pen Waterproof (lees hier mijn review) gebruikt. 


Zet dan een lijntje met de eyeliner, zoals je dat altijd doet. Het hoeft nog niet perfect, omdat er zo meteen toch nog een wing aangemaakt zal gaan worden. 


Zet vervolgens een streep waar je wing wilt hebben. Hier zie je hoe belangrijk het is om je plakband op de juiste plaats te plakken. Plak je het verkeerd, dan zal je wing ook verkeerd staan. 


Verbind nu de wing met de rest van je eyeliner. Dit is meestal het lastigs om gelijk te krijgen met het andere oog. Maar de tijd nemen en goed kijken is het halve werk! De rest is gewoon wat oefening! 



Dan is het nu tijd om het plakband voorzichtig weg te halen. 




En dit is hoe je wing eruit zal zien! De Essence Eyeliner Pen Waterproof werkte niet helemaal mee, dus het lijntje is helaas niet helemaal recht... Excuses daarvoor! 


Nu zijn er nog wat extra'tjes die je kunt toevoegen: een highlighter (Catrice Made To Stay Highlighter Pen 010 Eye Like!, review), een huidskleurig oogpotlood op de waterlijn (Catrice Made To Stay Inside Eye Highlighter Pen) en bijvoorbeeld een bruin oogpotlood (Catrice Precision Eye Pencil 070 I Wood If I Could). 


Et voilĂ !


 Nog even je wimper krullen!



En wat mascara toevoegen! Ik gebruikte Catrice Glamour Doll Volume Mascara Waterproof. Het viel me net trouwens op hoeveel Catrice producten ik in deze foto tutorial gebruik, haha.




En klaar is kees! Daar is je 'pefecte' winged liner! Dit is de tweede keer dat ik dit trucje gebruik en ik ben er al helemaal weg van! Ik denk niet dat ik nog terug ga naar de 'old fashioned way' van een winged liner zetten. Dit is gaat veel sneller, makkelijker en het ziet er ook nog eens tien keer beter uit! En het beste: je hebt bijna geen oefening nodig! Iedereen kan dit, dus jij ook! Probeer het eens uit, zou ik zeggen!

Q: Hoe zet jij je winged liner? Liefs' Iris

2 opmerkingen:

  1. Bij mij hetzelfde probleem, ik heb wel eens eerder van deze techniek gehoord. Zelf nog nooit uitgeprobeerd dat ga ik maar eens doen erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg bedankt, ik probeer het vaak maar het mislukt altijd. Nu ga ik deze manier maar eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...